torsdag 12 februari 2009

What else could I say? Everyone is gay.


PÖihge! (hej på något jag själv har hittat på)

Slappa dagar nu, det känns att lovet väntar vid knuten. En dåligt bussdag idag men jag kom fram till slut. Först åker den ner till bussgaraget så man måste byta buss, sedan kommer det en massa klasser från Bergslag som ska åka med, fullt direkt, en extra buss NU tack! När den äntligen åker iväg så åker den åt fel håll. Paniken griper in. Jag slänger mig över killen som sitter bredvid mig och "pepprar" sönder knappen. Plötsligt stannar bussen, på E18. Jag är ändå tacksam att jag fick gå av där så jag slapp åka tills nästa hållplats. Jag fick pulsa fram i snön till skolan. Där jag på parkeringen ställer mig och stampar bort alla snö. Mina fötter har vart små blöta hela dagen.
Det har blivit mycket målande sista dagarna, och det slår mig nu att det skänker ett lugn över mig när jag står där. Det är klart att det är roligare när det är någon till i rummet som man kan byta lite ord med. Men när man står själv får man nöja sig med radion och "rockklassiker", det duger, men det går inte upp emot en pratglad och rolig vän.

Igår kväll kom en gammal god vän och hälsade på, han heter Nintendo DS, men jag kallar han kort och gott för DS.
Vad ska man göra nu när det blir lov då? På lördag är det en hemsk dag, alLägg till bildla hjärtans dag.. Usch.. vad ska man göra då?



- Hannah

Inga kommentarer: