torsdag 2 april 2009

Neuro-surgeons scream for more

Studentmössan kom igår.
Knappt 70 dagar kvar till studenten, jag börjar få lite smått panik.
Känns som det är ett ton med grejer som ska göras, men det ska fixas.Jag ska kötta, som det gamla ordspråket lyder. Ordspråket som jag kom på nyss.
Jag tänkte skriva mig en list på det som ska göras, men som vi pratade om idag,
självdisciplin är inte min grej direkt. Tror listan kommer bli ganska lång.
Men nu när projektarbetet är klart så har en tung sten lyft från mina axlar.
När jag kom hem igår var det cirka 40 grader varmt på altan, jag öppnade dörrar och fönster så
det gick att andas där inne. Satt där med ett stor glas te och en inte så rykande färsk "hemmets journal" som mormor så snällt ger mig, jag vill åt korsorden.
Katterna fick fnatt som äntligen kan få lägga sig på altan och njuta av solen.
P3 på radion, en katt i knät och dom resterande två på stolar bredvid.
Farsan drog ut på en lååång cykeltur. Men eftersom gubben inte hade skrevit någon lapp, så började jag bli orolig när han inte kom hem efter tre timmar. Jag började ringa som en tok för att få tag i han. Tänk om han låg i ett dike någonstans? När han efter 40 minuters telefon ringande kom hem så blev det en stor utskällning.
"SKRIV EN LAPP FÖR I HELVETE!!!"
Ska iväg till syo någon dag och planera min framtid, tror det lutar på Karlstad.
Men vem vet vart jag hamnar, bara jag kommer en bit härifrån.
Nea-nus kom förbi förut och vi spelade kort. Hon frågar alltid lika försiktigt om hon kan få lite
bubbelvatten. För vi har ju inte "bajvatten" som hon har hemma. Jag gjort iordning en liter till henne. Vet inte hur mycket hon drack upp, men det var endå bra mycket.
Imorgon bär det av till örebro.




- Hannah

Inga kommentarer: