lördag 18 april 2009

Likes to comb his hair with a dipper ride.

Igår satt jag hemma och ruttnade näst intill hela dagen.
Känner att det inte finns någon lust till någoting just nu.
Men vid klockan 18 där så ringde Nea och ville hitta på något.
Sen ringde Aida och båda två kom förbi. Kvällen avslutades på ett bra sätt.

I onsdags så var jag tvungen att åka iväg till Team sportia och köpa nya cykelbyxor. Mina gamla har den sämsta vaderingen någonsin. Eftersom jag inte ville riskera att jag skulle hitta andra grejer där inne, vilket är väldigt lätt, så gick jag raka vägen till cykel-delen av affären.
Utbudet av cykelbyxor var tyvärr lite men efter en lite stund så kom det en och hjälpte mig.
Han frågade vad jag sökte efter. Jag berättade att det var ett par bättre vaderade byxor som jag behövde. Han började rota bland det lilla som fanns. Storlekarna spökade också, väldigt dåligt med storlekar för tillfället, det var några för många X före L:et för min del.
Men han tog fram ett par fina Shimano. Jag tittade på stoppningen och den kändes bra.
- Du kan väl prova den? säger expiditen.
- Vilken storlek ska du ha? säger han samtidigt som han synar mig snabbt från topp till tå.
Innan jag hunnit öppnat min mun för att berätta att jag har storleken "Small" så vräcker han ur sig:
- En medium skulle väl sitta bra?
Jag säger att jag har small på dom andra, och tar en small.
- Du kan väl ta med en medium också för säkerhets skull? säger han.
Han ger mig kartongen märkt med ett stor M på. M:et bränner i mina ögon medans jag går iväg till provhytten.
Jag lägger kartongen med det eländiga M:et på en krok och provar den storleken jag själv trodde jag behövde. När jag är klar med provandet så går jag tillbaks till honom.
- Jaha, var det någon som passade?
- Ja, det var det.
- Jaha, vad blir det för storlek då?
Jag sträcker lite på ryggen och stället tillbaks den kartongen som inte skulle följa med mig hem.
- En small såklart. Säger jag och går iväg till kassan.





- Hannah


Inga kommentarer: