tisdag 14 april 2009

Naked, naked, naked. Sitting cross legged

Eftersom att jag av någon konstig anledning inte tycker om idrotten i skolan så har jag knappt var med en endaste gång den här terminen. Men idag tänkte jag att jag måste ge det ett försök.
Så jag packade min väska med alla nödvändiga saker, men självklart glömde jag dojerna, USCH!
Jag entrar den äckliga gympahallen och uppvärmingen är i full gång, springa några varv och göra lite skutt och tjosan samtidigt, funkar helt bra. Sen..
Nu ska vi delas in i två lag, jag får ett blått band av min gode klasskamrat Nicklas.
"Nu ska vi spela fotboll, med den medicinboll"
NEEEEEEEJ!!! Skriker i mitt huvud. Om det är något jag hatar så är det bollar..
Och medicinbollar är ju värre än en vanlig fotboll och dylikt. Dels så är den dubbelt så stor,
297 gånger så hårdare och 298406746 gånger så tyngre!!

Jag försöker gömma mig för att undvika så mycket kontakt med den som möjligt.
Efter 30 minuters panik, så klarar jag det inte mer. Jag skyndar mig att slänga av mig bandet, tar mina grejer och springer ner till omklädningsrummet. Jag duschar och byter om.
Aida står på stan och väntar på mig, hon har verkligen räddat mig många gånger, och jag är henne evigt tacksam!
Vi knallar runt en stund och vi kommer på det att vi båda är hungriga.
Det visade sig att båda även hade craving efter sushi. Kina restaurangen nästa!
Vi tar plats och menyerna kommer inte långt efter. Det blir det gamla vanliga.
En "stor sushi" som den nätt och jämt heter. Aida bläddrar igenom för att titta på drycker,
när hon till sina stora och glada förvåning hittar "Singha", en ölsort hon släckte sin törst med i Thailand. Hon insisterar på att jag ska prova en. Jag går med på det, men vi gör upp en deal att om den smakar piss så bjuder hon mig på en vatten för åtta kronor.
Ölen ankommer snabbt till vårt bord, riktigt kalla. Varför ser det så gött ut när flaskan är lite små blöt ut, som om någon skulle ha drägglat över den?
Vi slår upp det i glasen. Hon slapp köpa något vatten till mig.
Sushin kommer även den ganska snart susande in till vårt bord och när vi är på sista biten kommer vi på det att vi båda skulle säkert kunna trycka i oss 4 tallrikar till med lika mycket på.
Men eftersom plånboken sa ifrån på den delen så fick vi nöja oss med våra 10 bitar.
Efter våran After-school öl och sushi så blev det en längre fika.
Det blev en såndär riktigt bra dag, fast man inte gjorde något "överdrivet"

Tack Agda! (:




Jag måste göra något åt mitt hår, men vad? Det ser förjävligt ut...




- Hannah

Inga kommentarer: