måndag 27 april 2009

If you wouldn't mind I would like to breathe!

Det är konstiga är det att i år är det den 19:e våren och sommaren som jag är med om.
Men ändå så blir man alltid lika glad och förvånad när våren slår ut hos oss.
Som om den aldrig någonsin har funnits där, fast den har ju det.
Bara att den har vart bortrest. Kanske lite för länge i år. Men att man kan bli så glad,
bara av att se att gräsmattan börjar ana en lite grönare nyans än den annars brun/gula som den haft under de senaste månaderna.
Att det kan göra så mycket att bara få ta på sig solglasögonen för en stund.
Våren är här för att stanna för detta år och jag njuter av varenda minut av solen och dess värme.
Det är dock lite synd att skolan inte sattsat ett öre på luftkonditonering.
Så efter dagens slut känner mig sig som en lite pöl.
Räknade dagarna till studenten och jag mår halvt dåligt över att det är så lite kvar,
inte för att jag inte vill slippa det, utan för att jag måste försöka skrapa ihop några betyg.
Jag jobbar på det än..

Lånade en bild av Mal.


"Wake up look me in the eyes again
I need to feel your hand upon my face
Words can relay nice
They can cut you open
And the silence surrounds you
and hunts you
I think I might’ve inhale you
I could feel you behind my eyes
You gotten into my bloodstream.... "

- Hannah

Inga kommentarer: