lördag 31 januari 2009

Never met a wise man, if so it's a woman




Terve Terve!

Igår blev en mycket trevlig dag. Det började med en kort skoldag med digitalt skapande, finska och "bild och form". Efteråt begav vi oss till kina restaurangen. Vi var inte dom enda som drömde om vårrullar och kycklingspett med ris. God mat och bra vänner är inte mycket som slår. När vi suttit och ätit i sådär en timme och de kändes som att maten skulle komma ut ur örona så gick vi ner på stan för att få spendera yttligare lite av våra rykande fräscha studiebidrag. Med ett rabattkort i plånboken som skulle gå ut dagen efter hade jag lite smått panik över att hitta något som jag helst slapp lägga till en massa extra pengar till. Efter mycket om och men så hittade jag en tröja, 9:- är ett överrenskommet pris.


När jag kom gåendes från bussen kom Phindus, en pratglad pojk på 11 år och mötte mig, det blev en kapplöpningstävling till dörren, han vann. Han lilla "mjo" kan nog få vem som helt glad, det funkar på mig iallefall.


På kvällen skulle vi ut, först blev det öl tillsammans med Malin och Jocke, hos några bekanta till Jocke. Hela kvällen var riktigt kul, även om de flesta som va där va sådär dubbla vår ålder. Efter någon öl för mycket i magen strosade jag till busstationen, även om klockan var strax efter kl 1. Det jag ville ha nu var en säng, men jag träffade min gamla granne och hamnade utanför wickan istället.


Sen kom du, det var konstigt att se dig igen, de känns som jag inte har gjort det på så länge. Blandade känslor.. Var det värt det? Fick du ut något av det? Mer än ångest dagen efter, och en känsla av att någon på ett eller annat sätt ska få reda på det, fast det egentligen är bäst att personen får reda på det av dig! Men du hoppas och tror att personen ifrågan aldrig behöva höra det..






När jag väl kommit hem sådär 12 timmar efter jag börjat gått från statt, då det var menat att jag skulle hem. Så gick jag och la mig i sängen med en film och en flaska vatten, så inser jag att jag inte kan sova. Jag tvingar upp mig där jag lägger mig i soffan istället och tittar på "Debatt", sjukt. Hur tänker vissa? Hur tänker du?...

Inga kommentarer: