torsdag 7 april 2011

Convinced that I don't care


Idag har vi läst dikter och övat tal.

Vi börjar med att ställa oss upp och lägger handen på magen. Sedan ska vi säga olika ljud och berätta om magen går ut eller in. Den skulle gå ut. Sedan ska vi låtsas att vi är ute och åker skidor. När jag står där i en nästan sluten cirkel av folk så kommer jag på hur otroligt löjlig jag måste se ut där när jag, som åkt längdskidor 4 gånger i mitt liv, står där och låtsas som jag kan. Jag kommer av mig totalt..

Sedan efter att ha sagt konstiga ord och gjort roliga ljud så ska vi sätta oss i studiegrupperna och läsa upp en valfri text i form av en dikt eller en låttext. Eftersom mitt minne är bra, men kort, så hade jag varken låttext eller dikt med mig. Tur i oturen så fick jag låna en dikt bok i läraren. Jag kände igen omslaget på boken från bokhyllan hemma hos mamma och pappa. Vi skulle läsa upp två-tre stycken. Jag sitter och bläddrar igenom boken från pärm till pärm om och om igen. Jag vet inte vad jag ska ta. Till slut så hittar jag en jag kan börja med. Efter vi läst så ska vi berätta varför vi har valt just dessa texter. Jag förklarar att jag tror jag tog den för att ordet "knulla" var med i dikten. De andra tittar på mig och skrattar.

Nu har jag skämt ut mig..

Den andra dikten jag tog gick så här:


Han tar i mig, å jag glöder.

Han rör vid mig med sina läppar

å han kramar mig.

Han går med mig ut på gatan.

Han tramapar på mig. Varför trampar han på mig?

Jo, jag är blott en fimp som han tännt,

en fimp som han brännt, en fimp - som han slängt.


Dikten heter "Jag är blott en fimp".


- Hannah

Inga kommentarer: