måndag 4 maj 2009

auto pilot, no control

Första maj, dagen då man demostrerar och dagen då Freja fyller år. I år var den även den dagen vi skulle fira Morbror Jorma på hans 50-års dag. Släkten samlades i en liten hyresloka, inte mycket större än mitt rum, även släkt och bekanta från Morbrors sambos sida kom. Vid middagen var det näst intill tyst, men jag tror inte att det var maten som tystade mun.
Efter mat, presentöppning och fika så började alkoholen ta ut sin rätt. Plötsligt blev alla pratvänliga. Kung Ful spelade för oss och jag blev uppbjuden av kusinen, någon måste vara modig nog till att ta en sväng om. Efter den dansen var nog varannan person på dansgolvet.
Jag blev till och med uppbjuden av Mummo. När klockan började närma sig 23:00 så var äntligen Aida i Kga och vi kunde fortsätta närmare centrum.
Vi hamnade upp i en ganska lång kö, jag som redan var lite för över förfriskad skulle nog inte köpa någon öl där inne sen, hade tyvärr ingen som kunde stoppa mig.
Det vara synd att jag tappade bort Aida på slutet, annars slutade natten riktigt bra.


- Hannah

Inga kommentarer: